Podejrzana aktualizacja na smartfonna
Na smartfonie mojej żony zobaczyłem taką informację: „Zaktualizowano aplikację Moja skrzynka” 37Mb. Dalej informacja, że podczas aktualizacji w ogóle nie można używać telefonu. Przerwanie instalacji może powodować nieprawidłowe działanie urządzenia. Układ ikon może się zmienić i wymagać ponownej konfiguracji. Kontaktowałem się z Samsungiem. Oni nie prowadzą takiej aktualizacji. AVG free nic nie melduje. Czy macie pomysł jak się tego pozbyć? Gdzie tego szukać? Jakiego pliku? Czy jedynym rozwiązaniem jest przywrócenie ustawień fabrycznych??
Przede wszystkim – zainstalowałeś to?
Widać to w liście zainstalowanych aplikacji, w procesach? Jakiekolwiek objawy obecności tego czegoś?
Broń Boże!
Powiedziałem żonie żeby tego pod żadnym pozorem nie instalowała.
Skontaktowałem się z Samsungiem, a następnie z Wami.
Jedyny objaw to komunikat jaki się wyświetla nakłaniający do instalacji.
Nic więcej nie zaobserwowałem, ale jak powiesz czego szukać to jak tylko dostanę telefon w swoje ręce to będę szukał.
Masz Arku może jakiś pomysł co z tym zrobić??
Cześć Piotrze,
a gdzie się ten komunikat wyświetla? W Google Play? Wiadomości? Gdzie indziej?
Witaj
Po odblokowaniu telefonu na górze wyświetla się mała ikonka. Po ściągnięciu ekranu w dół i kliknięciu na nią wyświetla się komunikat na głównym ekranie. Można odłożyć „aktualizację” na np. 3 godz. , ale nie daje się tego usunąć. i tak bawimy się w kotka i myszkę.
Jeśli to coś pomoże to zrobiłem swoim telefonem zdjęcia tego komunikatu. Mogę przesłać. Tylko gdzie?
Cześć,
wyślij na pomoc@avg.pl. Sprawdź też w na liście aplikacji w ustawieniach systemu, czy nie masz tego programu zainstalowanego.
W komunikacie jest informacja o pobraniu i domaga się zainstalowania.
Sprawdzić będę mógł jak żona wróci z pracy 🙁
Zaraz prześlę zdjęcia.
Emilio
Mail ze zdjęciami wysłany. W tytule Dotyczy pytania: Podejrzana aktualizacja na smartfona.
Pozdrawiam. Mam nadzieję, że uda się znaleźć rozwiązanie
Piotr
Witam
Sprawdziłem telefon. Na liście menadżera aplikacji w pobranych znalazłem „My box”. Usunąłem, ale komunikat wyświetla się nadal 🙁
Co można jeszcze zrobić?
AVG free melduje, że wszystko OK
Piotr
Cześć Piotrze,
a w jakiej sieci ma żona telefon i czy kupowała go w salonie sieci komórkowej?
Witaj Emilio
Telefon jest w sieci T-Mobile.
Kupowałem go w salonie.