Podejrzana aktualizacja na smartfonna

Na smartfonie mojej żony zobaczyłem taką informację: „Zaktualizowano aplikację Moja skrzynka” 37Mb. Dalej informacja, że podczas aktualizacji w ogóle nie można używać telefonu. Przerwanie instalacji może powodować nieprawidłowe działanie urządzenia. Układ ikon może się zmienić i wymagać ponownej konfiguracji. Kontaktowałem się z Samsungiem. Oni nie prowadzą takiej aktualizacji. AVG free nic nie melduje. Czy macie pomysł jak się tego pozbyć? Gdzie tego szukać? Jakiego pliku? Czy jedynym rozwiązaniem jest przywrócenie ustawień fabrycznych??

Ciekawski Zapytał w 26 października 2015 w Wirusy.
19 Odpowiedź(i)

No to się sprawa wyjaśniła 🙂
MyBox to aplikacja preinstalowana przez T-Mobile.
http://www.t-mobile-trendy.pl/aplikacje-i-gry/t-mobile-mybox-sprawdz-jak-najlepiej-wyposazyc-smartfon-i-tablet,artykul,49408.html
http://gsmonline.pl/artykuly/mybox-tmobile-opinie-cena-test
http://www.telepolis.pl/wiadomosci/mybox-od-t-mobile-czyli-pakiet-uslug-dopisywanych-do-rachunku,2,3,29147.html

Jeśli tak natarczywie domaga się aktualizacji, to ma Twoim miejscu bym ją zaktualizowała.
Alternatywą jest wgranie na telefon żony innego nie T-Mobilowego ROMa (nakładki na system operacyjny), ale z tym będzie znacznie więcej „zabawy”.

Specjalista AVG Odpowiedział w 28 października 2015.

Emilio

Sprawdziłem w swoim telefonie.
Ta sama sieć, taki sam telefon i ten sam termin zakupu.
Też mam aplikację My box, ale nie wyświetlają się żadne dziwne komunikaty.

Całkiem już nie mam pojęcia 🙁

Ciekawski Odpowiedział w 28 października 2015.

Emilio

Dziękuję za informację.
Po zapoznaniu się z materiałami, które mi podesłałaś doszliśmy do wniosku, że nie chcemy korzystać z My box.
Jak usunąć komunikat??

Piotr

Ciekawski Odpowiedział w 28 października 2015.

Cześć,
komunikat zniknie po odinstalowaniu MyBoxa.

Specjalista AVG Odpowiedział w 28 października 2015.

Co za radość!
Odinstalowane, zrestartowany telefon i nie ma!

Emilio piękne dzięki.
Dobrego, słonecznego dnia 😀

Piotr

Ciekawski Odpowiedział w 28 października 2015.

Nawzajem 🙂

Specjalista AVG Odpowiedział w 28 października 2015.

Witaj Emilio

Okazuje się, że radość nie do końca.
Aplikacji na liście nie ma, ale dziś rano znowu wyświetlał się komunikat domagający się aktualizacji.

Zrestartowałem telefon i komunikatu nie ma.
Chyba gdzieś siedzi jeszcze jakaś zaszyta informacja. Ja niestety nie wiem gdzie szukać.
Jeśli mógłbym skorzystać jeszcze z Twojej wiedzy i doświadczenia, to będę wdzięczny za wskazówki.
Samsung Galaxy Trend (Plus?) GT -S7580

Pozdrawiam
Piotr

Ciekawski Odpowiedział w 29 października 2015.

Cześć,
prawdopodobnie aplikacja ta jest głębiej zaszyta w systemie, a to może oznaczać, że żeby ją odinstalować w pełni, potrzebne Ci będą uprawnienia Root.
Zrootowanie (jak to się łanie mówi) telefonu może Cię pozbawić gwarancji, jeśli telefon jeszcze na niej jest.

Masz więc kilka możliwości:
1. Udać się do salonu T-Mobile i wymóc na pracownikach usunięcie aplikacji MyBox.
– Osobiście wątpię w skuteczność. Sami pracownicy tego nie zrobią, a ewentualne wysłanie telefonu do serwisu z dużym prawdopodobieństwem pozbawi Cię wszystkich zawartych w telefonie danych.

2. Zrootowanie telefonu np. programem SuperSU, a następnie usunięcie MyBoxa z użyciem programów, korzystających z roota. Ja używam Link2SD, ale jest dużo innych aplikacji tego typu.

3. Wgranie nowego ROMu, który nie będzie firmowany przez T-Mobile.
Na oficjalnej stronie samsunga znajdziesz taki rom do wgrania przez Samsung Kies:
http://www.sammobile.com/firmwares/database/GT-S7580/XEO/
O dziwo dla Twojego telefonu nie ma sprawdzonych nieoficjalnych.

Niezależnie na którą opcję się zdecydujesz, wykonaj wcześniej kopię zapasową danych.
Artykuł na temat wykonywania kopii zapasowych na urządzeniach z Androidem znajdziesz tutaj:
http://trybawaryjny.pl/kopie-zapasowe-w-androidzie-i-aplikacji/

Ja dodałabym jeszcze program do backupów, którego sama używam, czyli SuperBackup 🙂

Specjalista AVG Odpowiedział w 29 października 2015.

Emilio

Dziękuję Ci bardzo za informacje.
Już po napisaniu do Ciebie zauważyłem, że mój telefon po połączeniu z WiFi zaczął pobierać
aktualizację telefonu. Pewnie będzie to samo co u żony.
Na szczęście mam już opracowaną procedurę 😉
Zasiądę sobie na spokojnie i przeprowadzę procedury. W razie dramatu będę Cię prosił o pomoc.

Dziękuję i pozdrawiam
Piotr

Ciekawski Odpowiedział w 29 października 2015.

Twoja odpowiedź

Zamieszczając odpowiedź zgadzasz się z polityką prywatności i warunkami użytkowania.